måndag, augusti 14, 2017

Måndag på kontoret

Matthias jobbade idag, det gjorde inte jag, inte på mitt "riktiga" jobb iallafall.
Men, jag jobbade på mitt hemmakontor!
Nu är bokhyllan iordning och jag håller på att sortera saker i olika lådor för att lägga undan. Det är fortfarande rörigt men det är mycket bättre än igår!

Att göra iordning kontoret tog det mesta av dagen, lunch vid 13:30 tiden och sedan var jag igång igen.

Lenny tyckte att det var urtråkigt att jag bara städade så han ställde sig och stirrade på sin sele för att visa att han minsann ville gå ut på en promenad.

Då var klockan redan 16:30... Jag packade ryggsäcken med kameran och våra vatten flaskor, det var väldigt varmt idag.
Jag tänkte först att vi skulle gå till Bois de Boissy men det var alldeles för varmt och Lenny drog tassarna efter sig så vi tog en kortare tur på 5km.

Vi gick på gator som vi inte hade gått på tidigare och det fanns så fantastiskt pampiga hus! 

När vi kom hem var Matthias hemma, hans chef sa till honom att åka hem tidigare för det fanns inget att göra.

Jag stekte upp lite färskpotatis och gjorde en sallad till middag och sen kom Rod och hans bror för att drickan en öl med oss. Imorgon är det helgdag i Frankrike så vi satt och tjatade ett tag.
Sen gick Boulem (Rods bror) hem och Rod och Matthias gick ut för att jaga Pokémon.

Lenny och jag sitter lugnt och sansat hemma och tittar på Criminal Minds, eller ja, han snarkar och jag tittar...

Imorgon har jag tänkt att fortsätta på kontoret för det ska bli ganska dåligt väder, om man nu kan tro på det!
Imorgon ska jag också fixa bilderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar