fredag, augusti 18, 2017

Taco Mys...

...hade inte vi men väl panadilla-mys!
Jag fick en hel del superfina kryddor när jag var hemma i Sverige och dem använder jag till mexikanskt när vi äter bland annat panadillas!
Annars då, nja inget särskilt, det ösregnade när jag gick till jobbet imorse, samma sak när jag var ute och köpte lunch, jag var dyngsur en del av eftermiddagen...

I onsdags skickade jag in en attestation till vår försäkring för att bevisa att vi har bytt bank och avsluta försäkringarna på det gamla lånet.
Idag fick vi checkarna på totalt 280€, det är ju 3/4 av ett element eller en liten resa någonstans! Hurra!

Vi kollade vädret till helgen och det verkar som om söndag blir finare så vi åker till Reims på söndag istället.
Matthias ska visa mig var hans mormor och hans föräldrar har bott och så finns det en katedral i Reims och champagne också!

imorgon blir det vanligt lördagsgöra, handling, tvätt, strykning, trädgårdsarbete, men det är ju också en del av livet!

Dagens bild är på en vägg som jag går förbi två gånger om dagen och som jag upptäckte först igår. Lite menlös kanske, men jag giller den verkligen och idag var jag nästan tvungen att fotografera den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar