torsdag, augusti 10, 2017

Torsdag i Taverny

En fin men kall dag i Taverny. Jag har fortsatt att göra iordning mitt kontor men herregud var oorganiserad jag kan vara... Jag plockar och flyttar runt saker utan att riktigt få någonting gjort.

Men, jag har flyttat symaskinbordet på plats, symaskinen på bordet och imorgon ska jag attackera bokhyllan, sen borde saken vara biff!

Jag provade ett nytt recept idag, tomat och mozzarella paj... God men jag måste ändra på proportionerna. Alldeles för lite tomater.
Det är dags att börja få in lite nya rutiner på matlagningen igen.

Jag passade på att skörda lite lavendel som nu hänger från en av balkarna i storarummet och torkar.
Jag klippte av 40 stjälkar men det syns inte att jag har tagit några blommor alls. De har växt något fenomenalt sen vi planterande dem i våras! De trivs och jag är lycklig, jag har längtat efter en lavendelbädd i flera år!

Efter lavendel skörd började jag göra köttbullarna och rödbetssalladen tills på lördag.

Jag trodde att det skulle bli besvärligt att ta i köttfärsen och sedan steka den men det var inte så farligt. Jag hade fläkten på högsta och tvärdrag. Inte ens Lenny kände lukten av köttbullar där han låg och snarkade under Matthias skrivbord. Däremot satt han och stirrade på mig från hallen mellan köket och storarummet när jag gjorde rödbetssalladen. Då hade kanske köttbulledoften nått hans nos?!
Nu ikväll har vi bara slöat i soffan framför en serie.
Imorgon ska det bli riktigt skitväder så jag ska göra Janssons, tina kräftor och damma böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar