torsdag, augusti 17, 2017

Tröttsam Torsdag

Tänk att det ska vara så tröttsamt att jobba, eller det är väl egentligen pendlandet som är tröttsamt. Jag sitter ju mest på baken och jobbar annars.
Jag har hunnit med en del men vi är väldigt få som jobbar den här veckan så det jag inte kan göra själv blir lidande.

Vad som är ganska jobbigt är att gå upp klockan 06:00, men det gäller bara att få in rutinen igen. Nästa vecka borde jag vara fit for fight igen!

Lenny är mycket missnöjd med sin bantning. Han har viftat på svansen som om det inte fanns någon morgondag och tittat på mig med sina bruna ögon alldeles fuktiga, kunde han gråta skulle han göra det med samma hängivelse!
Jag tycker inte att det är särskilt roligt heller men tyvärr måste han genomgå detta annars blir det bara värre och till slut kommer han inte att kunna röra sig.

Det verkar som om hösten har kommit till vår del av världen, det är fortfarande ganska varmt men det regnar och så är det mycket molnigt.
Det ska bli ganska fint till helgen så vi tänkte ta en liten tur.
Vi besöker ju inte regionen särskilt ofta och nu ska det bli ändring på det.
Det räcker att åka en timma från där vi bor för att se nya saker.
Kanske blir det Chartres kanske blir det något annat.

Jag plockade en hel del hallon när jag kom hem. Den gula hallonbusken som vi planterade förra året ger så mycket frukt! Jag har frusit ner en del så jag tror att jag ska göra hallonsylt eller kanske använda dem till smoothies helt enkelt!

Imorgon är det sista jobbdagen den här veckan tur är väl det, man ska inte gå för hårt ut efter semestern!

Dagens bild symboliserar vad Lenny tycker om bantningen: rumpa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar