söndag, augusti 13, 2017

Dagen efter kvällen före

Jag börjar nog bli gammal för jag orkar inte stanna uppe sent längre.

I säng klockan 02:30 och uppstigning 09:30 men ganska mossig i huvudet. För att inte tala om hunden, han ville inte gå ur sin korg. Han sover i sin transport bur nu, vill inte sova i sin gamla korg.

Matthias kom upp en timma senare och även om jag hade sagt att jag absolut inte ville göra något alls idag gjorde vi oss iordning och körde till Truffaut.
Jag hade en värdecheck på 15€ som gick ut i slutet på månaden så vi köpte lite mat till fåglarna och så ville jag se om de hade en fin citronmeliss eller eventuellt frön att så.

De hade en jättefin citronmeliss så den fick åka med oss hem.
Cécile bjöd nämligen mig på te igår, gjord på färsk citronmeliss från trädgården, så underbart gott! Den ska planteras ut imorgon.

Sen åkte vi vidare till en annan butik för att köpa ekologisk tandkräm (ja, ja, skratta ni bara!). Vi tittade även på en hundkoja till Lenny för att ha i trädgården. Lenny gillar ju att övervaka och då kan han vara ute hela dagen och patrullera och sen gå in i kojan när han vill utan att vi behöver ha dörrar eller fönster öppna när jag jobbar hemifrån till exempel.
Men vi hittade ingen som vi ville ha eller kunde tänka oss att betala X antal € för.

På tal om hundkraken så började han halta igår igen. Jag tror att hans leder tar stryk när han flyger omkring som ett torrt skinn för han är ju faktiskt lite tjock...
Häromdagen när vi var i Cergy mötte vi två hundar som sprang omkring och såg mycket graciösa ut och när Lenny sprang för att möta hundarna såg han verkligen ut som en liten korv som rultade omkring.

Vi bestämde att ge honom ytterligare lite mindre mat och dra ner på kakorna som han får på kvällen.
Nu blir det 150g torrfoder om dagen utspritt på två måltider, en dentastix på morgonen och en kaka på kvällen en dag i veckan.

För att se om det fungerar så vägde vi honom ikväll... Sen vi var hos veterinären har han gått ner (halleluja) 500g. Då har han ätit 10g mindre mat per dag i tre veckor så det verkar fungera men det är viktigt att verkligen kolla för att han inte ska bli mer frustrerad än nödvändigt (han vill ju alltid äta...) och om det inte fungerar får vi ju träffa veterinären igen.
Imorgon är jag ledig igen och då hoppas jag (vem försöker jag lura här egentligen) kunna ta mig an mitt kontor!
Och så vill jag uppdatera bloggen med alla mina bilder sen den 23:e juli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar