tisdag, augusti 22, 2017

Jobba hemma & tandläkaren

När jag satte mig framför datorn imorse var temperaturen trevlig på mitt kontor, allt eftersom solen steg, steg också temperaturen på kontoret! Puh!
Jag har en liten fjantig USB fläkt men hjälp vad glad jag var för den idag! Det finns många fördelar med hemmakontoret men temperaturen på sommaren är inte en av dem.

En annan sak som är underskattad är lugnet, jag får vara i fred, ingen som kommer och tjatar om ditten och datten och avbryter koncentrationen.
Så jag fick gjort en hel del, känns bra, dessutom så hinner jag göra hunden glad på lunchen också. Promenaden blev ganska kort eftersom det var väldigt varmt. Lenny slafsade med men det syntes att han led av värmen. Tryckte sig så långt in i skuggan det bara gick!

Jag drack nog 2L vatten under dagen, som tur är försvinner solen från kontoret på eftermiddagskvisten så det blev lite svalare.

Jag hade tid hos tandläkaren klockan 17:20, inga problem och jag var där i november förra året så detta var bara ett vanligt återbesök.
Min tandläkare undrade varför jag var där, "För ett återbesök" svarade jag. Hon blev ganska förvånad och frågade var jag kom ifrån, när jag svarade Sverige sa hon bara "Ja då så, då förstår jag.".

Tandläkaren jag går till ligger 10 minuter från där vi bor och mottagningen är jättemodern, ren och mycket "skandinavisk".

En del läkare håller ju till i gamla lägenheter som inte på något vis liknar en mottagning så jag är glad att ha hittat en "riktig" mottagning!

Dagens bild är från väntrummet hos vår tandläkare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar