fredag, augusti 25, 2017

Äntligen Fredag

Idag var det jobb som vanligt, det är tyvärr inte lika lugnt längre och uppgifter hopar sig.
Även om jag hinner med en hel massa om dagarna så tar det liksom aldrig slut... Men det är också roliga saker jag jobbar med, jag skulle bara vilja ha lite med tid med varje uppgift.

För ett tag sedan skickade jag ett meddelade till ett företag som tillverkar vad de kallar salladspåsar. Det låter inte särskilt sexigt men för en zero waste stolle är det en super idé!
Salladspåsen eller "le sacasalades" håller salladen och grönsakerna fräscha och fina mycket längre och så behöver man inte använda plastpåsar!

Jag läste vidare på deras sajt och det visar sig att de inte bara är franska men håller till i Paris regionen. 50% av deras anställda är över 55 år och det tycker jag är fantastiskt med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut idag. När man är över 35 är man ju nästan redan pensionär i vissa ögon...

Hur som helst, jag skickade ett meddelade där jag berättade att jag tyckte om deras salladspåsar och idag fick jag svar: De blev så glada att de vill skicka mig en sacaplat! Det är en transport väska för mat som man kan använda när man tar med sig en sallad eller kaka till en fest till exempel... Visst är det snällt!

I slutet på arbetsdagen blev jag redigt ilsk på en av mina gamla kollegor. För det första skickar hen en inbjudan till ett möte klockan 17:00, en fredag, för det andra sticker hen hem för hen bor mycket närmare sitt jobb än vad jag och den andre killen gör, sen kommer hen för sent till mötet.
Sen tjafsas det hit och det och 45 minuter senare får jag nog så jag säger att vi inte kommer vidare utan att jag föredrar att jobba själv med presentationen och skickar den på måndag eftermiddag!
Så förbannat onödigt! Hen är ansvarig för att en stor del av projektet jag jobbar på kommer i hamn men när jag frågade om hens åsikt då svarade hen att hen hade ingen... Känns ju skönt att veta!
Men, nu är det helg så nu skiter jag i åsiktslösa människor!

Dagens bild är på mina fötter, på väg hem från tåget!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar