onsdag, augusti 23, 2017

Onsdag hos kiropraktorn

Jobb i Châtillon idag, jag börjar att få in rytmen på kollektivtrafiken igen, måste bara bli lite snabbare på morgonen, jag gillar inte att springa till stationen.

Jag hade en tid hos min kompis kiropraktorn idag klockan 18:00, det passade bra eftersom mitt högra knä har börjat att bli lite väl rebellisk den senaste tiden.

Men först skulle jag jobba en del. En av mina kollegor Pauline, som har studerat i Göteborg och är jättetrevlig skulle ge mig klistermärken som ska sättas fast på de nya bärbara datorerna vi ska "dela" ut till våra nya kollegor och Pauline leder även ett projekt som heter New Workers som jobbar på att göra vår arbetsmiljö bättre.

Jag har funderat ett ganska bra tag nu, men jag skulle vilja göra en utmaning som bygger på zero waste.
Det är en ganska stor utmaning med tanke på lagar om hälsovård och annat viktigt.
Men varför inte börja med något roligt, som till exempel ett bibliotek där man kan lämna böcker som man inte kommer att läsa igen och en intranät sajt där vi på företaget kan byta saker?

Pauline och jag ska träffas i början på september för att diskutera lite mer seriöst kring utmaningen.

Efter jobbet åkte jag till Anaïs för att få behandling men min rygg och nacke var jäklans motsträviga så det blev inget knäckt där.
Att träffa Anaïs är alltid livgivande, hon är alltid så positiv och rolig.
Hon presenterade mig virtuellt för en av sina vänner som också sysslar med zero waste, men på en mycket högre nivå än mina små bäbissteg. Hon ska hålla en konferens i september som jag gärna vill gå på!

Jag kan däremot inte säga att jag har varit särskilt inspirerad vad gäller fotografi idag... Björken å andra sidan är väldigt inspirerad av att släppa sina jäkla frön överallt! Grrr!

Imorgon ska jag jobba hemifrån! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar