onsdag, augusti 02, 2017

Dag 9 - Onsdag

Onsdag är torgdag i Varberg, men det struntade vi i!
Vi behövde storhandla och lämpa av lite grejor på Röda Korset, men när vi väl kom dit upptäckte vi att påsen med grejorna var kvar hemma i stugan.
Fast när vi ändå var där så var vi ju tvugna att gå in, eller hur?
Bikupan som tidigare låg i Södra Näs har nu flyttat till "industri zonen" (jag vet inte vad det heter på svenska) där Jysk och bland annat Harald Nyborg ligger.
De har väldigt mycket grejor, framförallt mycket mer böcker och kläder! Jag hittade en fin jeansklänning från Esprit för 75kr! Rena rama fyndet, men det var också det enda vi köpte!

Sen åkte vi vidare till Hajen för att handla! Vilket paradis för en hysterisk matnörd om jag. I vanliga fall längtar jag efter alla möjliga konstiga saker när jag är hemma men väl här i Sverige så kommer jag mig inte för att köpa med mig det jag skulle tänka mig att villa ha senare men inne på Hajen!
Wow, vilken mataffär, jag ville bara gå och flanera, gång upp och gång ner! Kex, kryddor, bröd, såser... Himmelriket!
Men nu var det ju det här med inköpslistan... Den var lång och tålamodet hos min kompanjon icke oändligt, så vi körde på. Det tog ändå en timma att hitta allt och komma igenom kassan.

Sen åkte vi hem och fikade och i ärlighetensnamn blev det inte så mycket mer gjort idag.
Det blåste upp och regnade i slutet på eftermiddagen men vi körde iallafall in en sväng till Fästningen för att titta på solnedgången.

Lenny har påtvingad vila eftersom han har ont i en tass och haltar, men det hindrar inte honom från att springa 50m som en dåre för att hälsa på någon som han aldrig har sett men som antagligen såg trevlig ut från Lennys perspektiv.

Tydligen ska det bli ganska sunkigt väder de kommande dagarna, men vi får väl se, de har ju haft fel förut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar