måndag, augusti 28, 2017

Söndag i sängen med migrän

Jag vaknade klockan 07:00 med en jäkla huvudvärk, ett hejdundrande åskväder höll på att bryta ut, både i mitt huvud och ute.
Jag kravlade tillbaka till sängen efter att jag hade tagit en huvudvärkstablett.
Jag vaknade vid 11:00 igen och kände mig allmänt risig men jag gick upp för att hunden skulle ju äta den stackarn.

När jag kom ner låg Lenny och snarkade i sin korg, men han fick snabbt upp farten när han förstod att det vankades mat!

Efter Lennys frukost drack jag vatten och la mig på soffan, jag hade ont överallt, migrän, ont i nacken, ryggen, frossa...

Matthias kom ner klockan 12:00 och jag var fortfarande inte i form!
Jag hade tvättat och var tvungen att hänga upp den men det gick bara inte! Matthias fick ta över det uppdraget, som gjorde det med orden: "OK, men det kommer inte att bli som du vill ha det!"
"Det struntar jag fullständigt i" svarade jag bara och stöp i säng!

Jag sov från 12:30 till 17:30, gick ner och la mig på soffan igen, fortfarande stel som en pinne och med huvudvärk.
Jag antar att det var cirka 30% baksmälla och 70% av midnattsdoppet som gjorde min dag till en icke dag!

Jag piggnade till först vi 20:00 snåret när vi skulle äta. Matthias hämtade pizza från La Fontaine för varken han eller jag ville eller orkade laga mat.

Jag gick ut för att ta ner tvätten och det såg faktiskt riktigt bra ut! Jag tror att jag ska överlåta tvätthängning åt Herr Matthias fler gånger!

Eftersom jag var nere för räkning 20 av 24 timmar så kan man ju inte direkt välja och vraka mellan fotografierna...

När jag skulle ta ner mina leggings såg jag en vit fläck, men det var en nattfjäril... En mite, som också är Matthias smeknamn... Ha ha! It takes one to know one!
Så dagens bild får bli på nattfjärilen som sitter på min leggings!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar