fredag, november 20, 2020

Äntligen fredag

Kanske är det för att jag bara jobbade två dagar förra veckan eller så är den här veckan längre än vanligt, men det känns bra att det äntligen är fredag!

Det är en underbar höstdag här med sol, krispig luft och skira moln.

Jag stickar på ett nytt projekt, det ska bli en "t-shirt" i bomull.
Mitt andra projekt till plagg utöver halsdukar, mössor or pulsvärmare. Jag stickade en tröja i korallfärgat mohair garn när jag var 12-13 år, den var så hårt stickad att den nästan stod upp utan hjälp.

"T-shirten" stickar jag i bomull efter ett mönster som jag köpt hos We Are Knitters.
Kitten som de säljer är ganska dyra men de funkar väldigt bra för nybörjare eller som jag, en falsk nybörjare.
När man väl har köpt mönstren en första gång kan man ju använda dem igen, igen och igen, som jag gjorde med mössan till Matthias. Sen behöver man ju inte köpa garnet hos dem efter det.

Jag har en hel massa projekt på gång och jag ser verkligen fram emot att sätta mig ner och sticka eller virka en stund för att koppla av.
Som en liten tant i sina bästa år! 😂

Idag har Maurice målat klart köksdelen och det som blir "tv-hörnan", så imorgon ska ett element upp och alla kontakter och andra strömbrytare upp.

Dagens bild blir en resa till 80-talet och den laxfärgade världen som är mitt kök. Hälften är målat men eftersom köket ska bytas ut så är det ingen idé att måla och göra iordning väggarna nu. Vi måste lägga nytt golv innan köket också men det blir inte innan januari.

Vi vill inte stressa innan jul och nyår, det är bättre att börja på en ny kula i 2021.

Låt mig, utan vidare introduktion, presentera de förra ägarnas mediokra smak, till höger i bild. (Ceci n'est pas un Rothko) 😉



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar