fredag, november 06, 2020

Fruktsallad

Alla bananer byter plats! Idag leker vi fruktsallad eller kanske Tetris? Ena delen av bottenvåningen är färdig slipad, nu har alla möbler flyttats över till den andra delen och resten ska nu plastas in...

Det är ta mig fasen damm ÖVERALLT! Jag längtar verkligen tills att dammet har lagt sig och det ska börja målas.

Matthias har avlutat och slipat trappan och lösningsmedlet som han använder är så starkt att vi var höga allihop. Det var lite svårt för mig att koncentrera mig under mina möten men jag hade fönstret öppet för att vädra ut och lite eteriska oljor för att lindra illamåendet.

Nu blir det till att äta middag på köksön istället för köksbordet men det är ju bara tillfälligt så vad har jag att klaga på?

Jag hoppas på fint väder imorgon igen så jag kan fortsätta i trädgården. Trädgårdsmöblerna behöver tvättas av och sättas in men källaren är full av möbler från vardagsrummet som vi har burit ner. Vidare kommer vi att få en soffa och två fotöljer av en granne till Matthias föräldrar om cirka en vecka.

Jag tror att det blir till att styra upp källaren som ett projekt, tyvärr är resurserna som tilldelats mig lite bångstyriga så jag får inte alltid igenom mina planer men det ska nog gå att ordna till.

Jag pratade med min kompis i Nya Zeeland ikväll, skulle man vara lite ledsen eller sur så finns det ingen bättre medicin än Suzie. Nu var jag varken eller men det är alltid lika roligt att prata med henne.

Imorgon ska det hållas ett Zoom möte med en herrans massa människor från deras "gäng" och eftersom jag har "nowhere to be" imorgon kväll så tänkte jag haka på.

En av hennes kompisar i USA tycker att historien om hur vi träffades är så rolig så han vill "träffa" mig!
Det ska bli roligt att tjôta lite med andra likasinnade filurer imorgon. Tills dess ska jag sticka lite tror jag.

Jag pratade med våra kollegor i Polen idag, vi är alla lika förfärade över vad som händer med kvinnliga / mänskliga rättigheter där så ikväll får min bild illustrera mitt stöd till våra medsystrar i Polen som kämpar för sina rättigheter.
Bilden är från mitt första besök i Warszawa 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar