söndag, november 22, 2020

Snövitt

Nu jäklar händer det saker! Ena delen av "stora rummet" är nu färdig målad och alla kontakter och strömbrytare är uppe. TV:n är på plats och likaså "stereo anläggningen" (säger man så fortfarande, det låter väldigt 80-tal...).

Vi har flyttat ner det åbäket till skåp i källaren eftersom ingen vill ha det. För stort, för litet eller fel dimensioner. Jo, men vi har ju inget lager på skåp direkt så att istället för att slänga ut det så tog vi ner det i källaren och ska använda det till förvaring.

De andra möblerna står nu i köksdelen och vi har snitslad bana för att komma fram till kylskåpet och kaffekokaren.

Nu är även den nya soffan och fotöljerna på plats, de är något ljusare i färgen än den tidigare soffan och det blir fint som snus mot allt det vita!

Vårt hus var ganska murrigt tidigare, mycket mörkt trä, balkar och bruna gardiner (som den tidigare ägaren så "snällt" lämnade kvar).

Med alla väggar vita, taket ommålat och balkarna (vi behöll två som är mer eller mindre bärande) vita får hela rummet en helt annan rymd.

Här öppnas ju alla fönster inåt så vi får se hur det blir med gardiner eftersom alla fönster på nedervåningen är "balkongdörrar". Men vi är inte där ännu!

Hursomhelst, det börjar kännas lite som hemma hos oss på riktigt nu, även om jag alltid har varit förälskad i det här huset, murrigt och mörkt till trots!

På tal om annat så skördade jag en luffa pumpa häromveckan, den har fått ligga på tork och igår skalade jag den! En liten svamp blev det, inte särskilt tät och lite tanig men det blev en iallafall! Jag har dessutom två större som sitter kvar i trädgården!
Jag fick dessutom ut en del frön som jag tänkte dela med mig av till kompisar!
Luffa svampen får bli dagens bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar