måndag, november 30, 2020

Snabba Viktor

Jag är en relativt lugn person som tänker både en och två gånger innan jag svarar på ett mejl eller ger svar på tal.

Idag fick jag ett meddelande som en person hade skickat till en avdelning med avsikt att få en telefonlinje flyttad från ett konto till ett annat.
Första mejlet var skickat i september men då var jag inte kopierad.
Sånt gör mig väldigt trött. Avdelningen som mejlet var skickat till struntade helt sonika i att svara. Jag tog del av informationen idag.

Innan jag svarade på frågan ville jag veta vad chefen tyckte eftersom fallet inte var solklart. Jag kollade upp användarens mejl, hen borde normalt inte ha en jobbtelefon.
Jag påpekade detta i mejlet till min chef med en kommentar som var relativt torr eftersom ämnet irriterar mig å det grövsta. Jag tryckte på "skicka" och insåg att användaren var kopierad i mejlet...
Arrgh! 😫 Jag som är så förbaskat noggrann annars!

Jag försökte kalla tillbaka mejlet men det gick inte så jag försatte både mig själv och chefen i en delikat situation...

Jag skrev snabbt till honom att jag hade gjort ett misstag och han kunde reparera det genom att svara neutralt och på ett trevligare sätt.

Användaren har inte varit uppkopplad på ett bra tag så jag hoppas att min mejl försvinner i berget av mejl som hen har fått sedan hen inte varit ansluten, men ändå.

Vilken idiot (jag själv då)! Dessutom gillar jag användaren så jag hoppas att hen inte tar illa upp!

Nu ska jag bara:

2 kommentarer:

  1. Otroligt besvärligt när man gör såna misstag och inser att man inte kan ta tillbaka dem! Jag kan känna det ända in i märgen. Fast i själva verket så blir säkert skadan inte så stor som det känns i just det ögonblicket!
    Ja, ta en kopp te och let it go är nog det bästa i den här situationen :).

    SvaraRadera
  2. Detta är särskilt dumt eftersom det är ett förfluget "ord" och jag har absolut inget emot användaren men det kan ju tolkas så...
    Det kommer att ordna sig och skulle användaren läsa meddelandet, det verkar som om hen är på semester eller dylikt så kommer jag att förklara mig och be om ursäkt om det skulle "behövas". Oftast tolkar jag situationerna långt värre än de i verkligheten är... En kopp te gjorde gott!

    SvaraRadera