måndag, november 30, 2020

Köp & sälj

Jag lekte affär nästan hela dagen igår  då jag hade fotograferat och lagt ut ett objektiv som Matthias ville sälja.

Vi lade priset 20€ under de lägsta på Le Boncoin och jag fick fem svar nästan direkt.
Jag gillar inte att skicka saker men killen som var först på annonsen bor i Antibes så det blir lite kämpigt att åka förbi Taverny och hämta paketet.

Jag fick svar från en annan kille som kunde komma och hämta objektivet direkt men har man lovat så har man. Jag skulle inte vilja att man snyter mig på en affär bara för att en annan kan komma och hämta snabbare. Portot betalas ju ändå av köparen.

Det visade sig att killen från Antibes var pålitlig och trevlig så objektivet bäddades snabbt in i en låda och lämnades in på lunchen idag för att skickas vidare till Antibes.

Vi ska lägga ut lite andra prylar som vi inte använder längre. Jag har bland annat en kamera med vattentät låda som jag har använt mycket men som numera ligger i ett skåp. Det blir väl mest att nästan rea bort den men bättre det än att den inte används.

Det där skåpet då? Jo ser ni, jag fick rätt, vi hade en köpare för annonserat pris, men Matthias ångrade sig, han ville inte sälja det längre. Nu ska jag ha "min bråte" i skåpet i källaren.

För att avrunda denna sista måndag i november tänkte jag ta med er på en tur till Père Lachaise och Oscar Wildes grav en solig dag.

Första gången jag besökte kyrkogården 1995 fanns inte glasboxen runt gravmonumentet men gravvårdarna fick antagligen nog av alla kyssmärken och annat kladd som är svårt att få bort från en ruggig granit yta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar