tisdag, november 24, 2020

Tåget går, tåget går...

...kanske ses om nåt år, och jag hinner om jag springer och jag hoppas ni förstår.
Skynda på, skynda på, kanske ses om nåt år, om de ringer vet ni inget, han har flyttat härifrån...

En gammal goding från '92 med favoriterna Trasté Lindéns Kvintett.
Jag blir allt lite sentimental när jag lyssnar på Trasté Lindén, Perssons Pack, Bo Kaspers Orkester, Bob Hund osv. osv. Det påminner om Hultsfredsfestivalen, Roskilde, om Rockborgen i Borås, ...

Var livet enklare då? Världen lite snällare och mindre? Säkert inte, jag var nog bara lite (ganska mycket) mer naiv för 30 år sedan.

Hur det än är med den saken så tycker jag Trasté Lindéns låt "Tåget går" ringer sant när man talar om 2020.

Tiden springer iväg medan jag själv tycker att jag mest springer på plats!

Vi förbereder slutet på året på jobbet och tänker redan på nästa år.
Ingen ska ha uppgifter som tar mer än 80% av vår arbetstid, då finns det inte tid för återhämtning eller plats för extra uppdrag skulle det komma upp några sådana (det gör det alltid).
   
Min chef är väldigt inlyssnande, han är smart och vet hur man motiverar och samlar sina "trupper", vi då.

Det händer inte mycket annars. President Macron ska ånyo tala till folket ikväll klockan 20:00.
Då får vi reda på hur julledigheten kommer att kunna planeras eller inte, vilka affärer och andra etablissemang som kommer att öppnas osv.

Häromkvällen när jag tvättade händerna såg jag att min tvål hade fått ett ansikte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar