onsdag, november 11, 2020

Tippen och toppen

Hurra! Idag har vi äntligen varit på tippen och lämnat av allt som stod och skräpade i källaren. Tyvärr kom inte kylskåpet med den här gången, det får bli nästa.

Att vi har ett kylskåp stående är Matthias förtjänst, vi tog med det hem för att tömma en kompis hus... Logiskt va?! Hursomhelst, resten av allt annat skräp kom åtminstone bort så nu finns det plats för att bära ner den gamla soffan i källaren och hyra en lastbil för att frakta hit vår nya begagnade soffa som vi fått av grannen till Matthias föräldrar.

Annars har det inte hänt mycket. Det är helgdag idag i Frankrike, l'Armistice 1918. Man firar alltså slutet på första världskriget.

Jag undrar hur länge det ska vara en helgdag det är ju över hundra år sedan nu. Men man ska väl inte klaga, en ledig dag är ju alltid trevligt.

Jag har tagit ledigt imorgon och fredag också. Jag har lite att göra; jag ska bland annat sätta upp ett insynsskydd på toaletten på bottenvåningen eftersom Matthias inbillar sig att människorna som bor i hyreshuset bredvid tittar på honom när han kissar.

Jag tänker att de har säkert annat för sig än att titta på en kissande Matthias men vad vet jag...
Vi har köpt en plastfilm som sitter utan klister, mycket händigt (antar jag, rapport kommer imorgon).

Vidare aktivitet blir det nog på kontoret, jag har papper att sortera och annat som är spritt lite överallt...

Dagens resa går till Cabourg där vi firade nyåret 2019-2020.
På strandpromenaden ligger Grand Hotel, där slutscenerna i filmen "En oväntad vänskap" (Intouchables) är filmade.

Har ni inte sett filmen, gör det. Har ni inte varit i Cabourg, åk dit!

2 kommentarer:

  1. Ja väldigt fint i Cabourg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint och lite snobbigt! Nästa gång tänkte vi hyra en husbil för att ha råd med havsutsikten! :o)

      Radera