måndag, november 16, 2020

Tillbaka

Mina två små dagar ledigt gick i en väldans fart! Idag var det redan jobbdags med 35 000 mötesförfrågningar i inkorgen.

Jag gillar verkligen företaget jag jobbar på men det finns ett fel med organisationen och det är alla jäkla möten som anordnas varje dag. Jag är relativt förskonad men det bygger på allt mer.

För att tala om jobb så gjordes en dokumentär om en avdelningarna som sysslar med medicinsk hem/hjälptransport dvs. läkare och sjukskötare/sjuksköterskor som jobbar där jag jobbar, tar ett plan och flyger till jordens alla hörn för att hämta hem våra kunder. Jag känner flera av dem som är med i dokumentären. Den är välgjord och jag blev riktigt stolt över vilken bra bild det ger av människorna som jag jobbar med. Dokumentären kan ses här (inte säkert att den är tillgänglig utanför Frankrike...).

Nu gäller det att kavla upp ärmarna, ta nya tag och jobba sig igenom en månad innan det är dags för lite ny ledighet.

Annars händer det inte så mycket, karantän-läge...

Jag tycker vi kör en liten virtuell resa till, idag stannar vi i Paris, lyfter blicken och tittar rakt på Julikolonnen som står på Place de la Bastille. Håll till godo!

2 kommentarer:

  1. Mycket intressant dokumentär! Tack för att du länkade och den gick att se här i Stockholm utan problem, tom textad på franska!
    Finns sådana änglar även i Sverige för att ta hem skadade svenskar?
    Måste vara ett spännande jobb du har! Inom IT...? / Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carin,
      Vad roligt att länken också fungerar "utomlands".
      Assistans är i de flesta fall en tjänst som ingår i din försäkring. Företaget jag jobbar för är inte etablerat i Sverige som assistans företag även om försäkringsdelen finns i Sverige.
      Vi är en del av en stor grupp med försäkring som huvudaktivitet och då ingår assistans i många kontrakt.
      I mitt jobb ingår inte änglavakt även om en del av de anställda tycker att vi är IT änglar som hjälper till med kniviga tekniska problem. Jag jobbar främst med att försöka göra vardagen för de anställda som ger assistans lättare och friktionsfri vad gäller IT.
      Jag är däremot frivillig inom den förening som arbetar för välgörande ändamål inom företaget. Det kan handla om allt ifrån att springa ett lopp för att samla ihop pengar till behövande, eller cancer forskning till att cykla från Rennes till Suresnes utanför Paris eller att åka till olika sjukhus för att hämta kuvöser som sen ska göras rena och skickas till sjukhus i olika delar av världen som företaget stödjer.

      Radera