söndag, november 01, 2020

Regn & rusk

Idag började verkligen hösten känns det som, med regn och rusk. Det är inte särskilt kallt men inte trevligt att vara ute, till skillnad från igår.

Det har ändå varit en produktiv dag med både inhandling av isoleringsmaterial till källaren som slipning (för Matthias del) och slappande och lite pill i köket (för min del).

Vi har varit ute två gånger idag, först för att köpa isoleringsmaterialet och sen för att hälsa på Matthias föräldrar. Vi sitter på behörigt avstånd och vi skulle aldrig åka dit eller låta Maurice komma hit om vi kände oss på något vis risiga.

Jag ska faktiskt till kontoret för att vaccinera mig på torsdag. Det är frivilligt och kostar inget, företaget skickar ut en länk där man kan skriva in sig för vaccination. I vanliga fall vaccinerar jag mig inte men i år tänkte jag att det nog vore bra att göra det så att jag inte blir försvagad av säsongsinfluensan och kanske får Corona på det, eller ännu värre smittar någon annan.

Det är ett väldigt personligt val och jag respekterar de som är av en annan åsikt.

Jag tänkte ta mig i kragen och börja yoga regelbundet igen, jag känner hur stel jag har blivit och jag fick minsann lite träningsvärk av trädgårdsarbetet igår och så kan vi inte ha det!

Dagens bild får bli en krispig historia för att balansera upp dagens regn och rusk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar