söndag, november 29, 2020

Uppe med tuppen

Matthias åkte iväg klockan 07:30 igår morse för att hjälpa sin kompis att flytta. Jag vaknade redan 06:00 så vid 07:00 tiden var jag redo att gå upp.

Maurice kom vid 08:30 och då hade jag redan hunnit med frukost och att förbereda det ja skulle göra under dagen.

Det blev både trappblekning, tvättning av trädgårdsmöbler, jag har fotat ett objektiv som ska säljas, lagat mat och fixat i köket.
Jag var utpumpad igår kväll så det blev varken pepparkaksdeg eller lussekatter.

Trappstegen har blekts lite grann, jag tror inte att vi kan få dem ljusare så det får räcka, men det blev fint iallafall.

Imorse väckte Matthias mig klockan 06:00 eftersom jag in ett svagt ögonblick lovat att följa med på urbex äventyr. 😞

Det var mörkt och kallt ute men när vi kom ut på "stora" vägen såg jag månen hänga på himlen som en stor gyllene saffransbulle! Kan första advent börja bättre?

Vi skulle inte så långt, bara inom 20km gränsen. Vi var framme innan solen gick upp och kunde klättra in i trädgården. Jag landade pladask på höger knä och vänster pekfinger. 😖
Dessa två är nu aningen svullna, men inget brutet eller värre.

När vi kom in i huset kändes det inte bra, det har inte varit övergivet särskilt länge och jag kände mig som en inbrottstjuv.
Matthias tittade sig omkring lite, kom tillbaka och sa precis vad jag kände. Inbrottstjuvar är vi inte så vi gick gick helt enkelt ut, stängde öppningen som vi kom in genom och hittade en annan väg ut från trädgården.

Vi åkte hem utan att ha tagit en enda bild, så är det ibland. Tyvärr finns det typer som utövar Urbex och som bryter sig in på områden eller i byggnader. Så gör inte vi. Det finns även andra som stjäl saker från platserna de besöker. "Se men inte röra, besöka men inte förstöra" det är ju det som är hela grejen!

Hursomhelst, jag känner mig trött och slö idag. Jag blev nog lite kall i trädgården igår så jag känner mig lite hängig.
Vi ska bara åka iväg för att handla lite grönsaker och ost sen ska jag dra på mig en filt och dricka te i soffan framför Susannes skafferi som sänder adventsmys från Underbara Claras hem. Om det nu går att se från utlandet.

Dagens bild blir på en adventsfika från ett par år sedan, lussebullarna kommer från IKEA men dit åker vi inte idag. Det är nog kaos med tanke på att de flesta butiker öppnade igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar