onsdag, november 18, 2020

Soffan & grynen

Igår kom Rod och hämtade sin "nya" soffa.
Hela tjommablängen gick in i skåpbilen så bara en resa var nödvändig.
Lenny fick äntligen träffa sin tjej igen och de var överlyckliga.

Jag gjorde hamburgare till hela klicken (Lenny och Blackie fick äta sina pluttar) och det blev riktigt festligt på Corona-säkert vis!

Rod ringde Matthias idag och berättade att han hade sovit väldigt gott i den nya soffan. Perfect match med andra ord!

Jag har skakat liv i mina kefirgryn igen. De fortsätter att föröka sig och jag har fortfarande för mycket. I söndags fick jag ett meddelande av en kille som heter Marcel som gärna vill ha lite gryn. Sagt och gjort idag skulle han handla nära där jag bor, han bor i en by nästgårds, så då passade han på att köra förbi så jag kunde ge honom grynen.
När jag avslutade min första jäsning ikväll upptäckte jag till mitt förtret att grynen hade vuxit med 4g och de som jag satte på jäsning hade vuxit med 6g så jag har gett bort 30g men fått 10g av nya gryn!

Jag kan kanske snart kalla mig världsmästare i kefirgrynsodling!
Matthias tycker att jag ser ut som en langare där jag står i köket och väger vita/genomskinliga gryn på en liten våg! 😂

Annars då? Jo en ganska genom-j-vlig dag med en piss-huvudvärk i bakhuvudet hela dagen. Jag hade en början till migrän i morse men gjorde som tjejen på apoteket hade sagt och tog den nya behandlingen.

Det gjorde nog att inte migränen slog ut i full blom, men att sitta vid en skärm med huvudvärk är inte skoj.
Efter ett varmt bad och lite mjukgörande krämer och tjohej mår jag bättre! Tänkte ta en tidig kväll för att sova gott och för att vara i form imorgon!

Vi åker tillbaka till Paris för dagens resa. En ganska känd siluett, kan det passa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar