torsdag, november 05, 2020

Glada nyheter

Man får väl glädjas åt de små sakerna i livet när de stora uteblir!

Igår fick vi reda på att Matthias syster har fått fast anställning på företaget som hon har jobbat för sedan i december förra året! Det känns bra att hon äntligen har en trygghet!
Min guddotter fyllde 6 år i förrgår!
Jag har lärt mig att sticka med rundstickor!

Solen skiner idag, det är kallt och jag fick äntligen tillfälle att använda min mössa och min virkade sjal! Gôr snyggt som man skulle säga på sjuhärads dialekt!

Jag kunde köpa min frukost på det lilla kaféet i métron som jag brukar.
Jag fick tillfälle att läsa min bok på tåget.
En av mina kompisar som jag inte har träffat på 8 månader är också på kontoret för att vaccinera sig.

Dagen har varit förhållandevis lugn mot föregående veckor då jag rände runt som en huvudlös höna med min budget som spretade åt alla håll. Nu är det under kontroll! 😊
Tågen gick som de skulle, det var ingen trängsel även om jag tycker att det var mycket folk med tanke på att vi inte ska röra på oss för mycket.
Å andra sidan satt jag alldeles själv på våning 6 hela eftermiddagen, jag skrämde nästan slag på städerskan som kom för att desinfektera alla skrivbord som ingen har suttit vid.

Nu vet jag inte när jag kommer tillbaka till kontoret nästa gång, i januari 2021 kanske? Även om jag får gå upp okristligt tidigt så var det ändå skönt att få ett miljöombyte.

Imorgon börjar slipandet om, Matthias har satts på deltidsarbetslöshet två dagar, imorgon och på måndag så Papy Maurice får extra hjälp och jag vet en som kommer att jubla över att "alla" är samlade.

Bland alla dessa glada nyheter, vad kan passa bättre än en bild på Paris egen Järnlady?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar