fredag, november 27, 2020

Snipp, snapp, snut...

Så var den här veckan och månaden slut! Tiden springer iväg med en väldig fart!

Men det händer som sagt inte särskilt mycket här i krokarna...

Jag ser fram emot helgen, då jag skulle vilja baka lite; lussekatter och allra helst pepparkakor.

Jag har äntligen hittat ett lussekattrecept i Leila Lindholms bok Sweet Christmas" UTAN kesella eller kvarg! Lycka!

Vi får väl se vad jag orkar, jag ska nämligen ge vår trappa like kärlek också.
Trappstegen skall blekas innan trappan ska målas och lackas. Vi vill inte att trappstegen ska målas vita eftersom det är ett rent helskotta att hålla rent, men vi vill inte heller att de ska vara så mörka som de var tidigare.
Därför ska jag bleka trappan till helgen. Jag kommer tyvärr att behöva använda med klorin. Det är det minst miljö- och hälsofarliga metoden som jag har hittat.

Trädgårdsmöblerna ska äntligen tvättas och bäras in, jag behöver kratta lite löv också.

Matthias ska hjälpa en av sina arbetskamrater att flytta imorgon så det blir Lenny och jag som får göra jobbet hemma. Jag gissar på att jag får göra allt medan Lenny kommer att springa omkring och skälla på alla tanter som går förbi med gåstavar.

En del av fredagskvällen tänker jag spendera i våran nya soffa med en kopp te och min stickning som en gammal dam.

Jag önskar en fin fredagskväll med en bild på järnladyn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar