lördag, november 14, 2020

Som på nålar

Jag förstår ju att ni sitter som på nålar och undrar; "Men hur går det med den här renoveringen egentligen?" "Har dom kolat vippen av allt damm eller slipar dom ner huset till ingenting?"

Nej, nej, inget av ovanstående. Vi framlever i allra högsta välmåga och slipningsperioden är över!
Papy Maurice grundade halva delen av rummet igår med vit grundfärg. Det blev genast ljusare. I och med att den mörka bärande balken blev vitgrundad så blir hela rummet större och ljusare.

Idag ska "vi" flytta ner vår gamla soffa i källaren, jag ska försöka att sälja den men det verkar svårt i dagens läge.

På tal om att sälja så är det nog jag som blir den som skitit i det blå skåpet. Jag har fått flera napp men ingen som har köpt det.

När jag lägger ut annonsen för soffan tar jag bort skåpet och sänker priset. Vill man sänka priset på en existerande annons måste man betala och det är jag lite snål för.

Annars då, jo, jag har stickat färdigt min schnood som Matthias säger, mjuk och go' och flera varv runt halsen går den. Synd bara att det inte är halsduksväder ute.
Jag tänkte börja på ett nytt projekt idag.

Jag har sorterat papper också. Tur att det mesta skickas ut i elektroniskt format idag, man blir ju tokig på alla dessa papper. Frankrike är dessutom papprets förlovade land. Allt ska vara i papper, helst i 3 olika exemplar med stämplar på, då jäklar!

Idag är det solkigt november grått i förorten. Lenny snarkar i sin korg, Matthias lär sig flyga dron på YouTube och jag handlar mat på nätet. En passionerade lördag som ni förstår!

Imorgon ska det dock bli lite mera passion, jag ska laga canneloni med spenat och ricotta. Jag hittade nämligen canneloni i den lokala Carrefour butiken i Taverny! Som jag har letat och nu fanns det bara där mitt framför ögonen i pastahyllan mellan färdiga såser och andra skruvar och makaroner!

Idag blir det ingen resa, däremot blir det en bild direkt från målarfronten, i cyklonensöga, mitt i smeten så att säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar