fredag, september 04, 2020

Loppor och mygg

Hjälp vad jag kliade mig härom natten! När jag bytte sängkläder förra veckan såg jag en liten svart prick som hoppade till när jag försökte borsta bort den... En loppa? Vad det nu än var fick den inte leva länge.
Men den där händelsen satte sig i huvudet på mig. Jag har läst hemska historier på Facebook om hus som var invaderade av löss! Inte vägglöss utan andra loppor från till exempel hundar! 😖
De stackars människorna som bor där försöker att få bukt med skiten med allehanda naturliga medel men en del ger upp till slut för att använda en "kemisk bomb"!
Vilken förbannad mardröm, jag blir nästan hysterisk bara jag tänker på det!  

Jag gick på loppjakt klockan 4 på morgonen men hittade ingenting, sen kom jag på att vi hade glömt att sätta in myggmedel kontakten.
Senare på morgonen visade det sig att styggelsen som hade bitit mig var en myggjäkel! Jag tog henne av daga på mitt kontor där hon hade följt mig och surrade!

Usch, nu börjar det nästan klia på mig igen!
Vi har en hel del ödlor i trädgården och de äter upp alla spindlar, iallafall de stora, svarta och håriga, så nu har vi inga spindelnät som kan fånga upp myggorna!

I brist på spindelnät som kan fånga myggorna så får ni hålla till godo med lite fiskenät!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar