måndag, september 21, 2020

Madame Migrän

Igår låg jag däckad i flera timmar med ett slags migrän med illamående. Jag tror att det var pga lördagens anspänning med allt som skulle fixas innan kompisarna kom. Jag glömde helt enkelt av att äta och det blev inte mycket pizza i magen på kvällen heller.

I söndags när jag gick upp så hade jag redan ont i huvudet och det blev bara värre under morgonen.
Jag tar bara alvedon när jag måste annars använder jag en krage som ger massage genom elektriska impulser, eller stryker på tigerbalsam på tinningarna. Jag har även kylklampar för huvudet som konstant ligger i frysen om jag skulle få ett anfall hemma.

Igår hjälpte INGENTING, jag försökte att äta lite men när man mår illa är det inte lätt. Jag sov bort 4 timmar och mådde lite halvtaskigt efteråt.

Jag kikade på alternativa lösningar som man kan ha i väskan för kragen kan jag inte släpa med mig och inte frysen heller.

Jag har beställt en slags akupressur mojäng och en kylande ögonmask (som komplement till ansiktsmasken tänkte jag... 😉)
Båda grejerna har fått fin kritik av användare som enligt egen utsago ofta får migrän och dessa två mojänger hjälper dem.

Vi får väl se hur jag klarar mig nästa gång. Det är bara så tröttsamt att ligga däckad och inte kunna göra någonting!

Kanske skulle de vara på sin plats att ta en tur till Lourdes för att hämta med sig lite vatten hem? Jag är öppen för (nästan) alla lösningar! Denna, tyvärr tomma, souvenir hittade vi när vi var på urbex äventyr i juni.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar