torsdag, september 24, 2020

From dust till yawn

Tänk att det kan bli så förbannat dammigt av att isolera lite väggar. Det känns om alla ytor är kärva av damm. Hunden är dammig, Matthias är dammig, jag är dammig...

Idag regnar det och jag har inte sovit särskilt bra. Vi var ute och åt igår och jag kunde inte för mitt liv smälta maten.
Tillslut gav jag upp och la en värmedyna på magen som hade blivit som en fotboll.
Jag vaknade av och till med ont i magen så natten blev som ett patchwork av mini siesta. Jag har för mig att jag har läst om giraffer som bara sover 20 minuter åt gången, idag känner jag mig som en giraff som inte har fått sina 20 rättmätiga minuter i följd! 😞

Det händer inte särskilt mycket mer än att hårdare tag för att få bukt med corona viruset har annonserats av regeringen.
Det ser inte särskilt bra ut för Frankrike för närvarande.

I och med renoveringen så sitter vi och äter lunch och middag i hallen, det är spännande. Det har jag aldrig gjort tidigare.

Lenny den stackar'n har ett nytt hörn / ställe för sin korg varje dag. Ibland glömmer han bort var korgen står och irrar omkring bland skruvar och filar och hammare...
Förutom att hänga Papy Maurice i hälarna och göra så att Maurice snubblar och nästan trillar är Lenny ganska lugn. Han verkar ha tappat sugen på att skälla på brevbäraren till och med. Kanske är det tröttsamt att leta efter sin säng varje dag?

Jag känner mig verkligen trött idag så det får bli sängen pronto.
Bilden idag blir en icke särskilt inspirerande bild på regnet genom mitt fönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar