tisdag, september 22, 2020

Vardagligt dravel

Intet nytt på västfronten, inte på östfronten heller för del delen...
Det bankas och det far en del svordomar från nederfronten men inte så att det stör mig.

Jag räknar licenser och pusslar budgetar och skäller på kollegor som spenderat budget från delen jag är ansvarig för utan att avisera mig...
Tänk vad lätt det är att använda pengar som inte är ens egna... 😡

På tal om pengar så ville firman jag ringde igår angående varmvattenberedaren ha 1500€ för att byta ut vår gamla beredare. "Merci, mais non merci" sa jag... Lite väl magstarkt!

Imorgon ska jag till kontoret, 13 timmars ansiktsmask ser jag inte framemot, däremot ska det bli roligt att träffa kollegorna igen!

Nästa onsdag ska en av mina bästa kompisar komma in till Châtillon, vi har inte setts sen i februari tror jag, och då ska jag också dit! Det ska bli så roligt att träffas igen. Vi brukade träffas varje morgon lite i 08:00 och käka frukost och skvallra / tjôta ihop...
Sen gick hon in i den berömda väggen, jag följde efter utan att gå in i väggen två månader senare och sen kom COVID-19.

I söndags berättade vår granne mittemot att hon hade sett en råtta på vårt tak i lördagskväll under skyfallet som kom.
Hon var orolig att råttan hade tagit sig in under taket och kanske slagit sig till ro i innertaket under takpannorna. Stor var den också sa hon... 😕
Det lät inte jätteroligt men vi har inte hört ett ljud från varesig taket eller annat.
Man brukar ju oftast höra om det krafsar. Det gjorde jag för ett par vintrar sedan, jag antar att det var en liten mus. Men sen dess silence radio, ingenting. Lenny hör ju när en smula faller till golvet så han borde ha reagerat men det har han heller inte gjort så vi antar att råttan valde att bo någon annanstans!

Nu ska jag snart gå och knyta mig eftersom det blir uppstigning 05:30 imorgon bitti... 😒
Jag är ju inte van vid sånt där längre!

Dagens bild blir en graffiti råtta för att knyta ihop säcken så att säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar