fredag, september 04, 2020

Glasögon, kefir och Posten

Idag har jag förutom att jobba gjort en hel massa saker!
Matthias systerson fyller år på måndag, förra året åkte vi ner med Matthias föräldrar till Montpellier och det var en fin resa. I år är det annorlunda i och med corona viruset. Vi stannar hemma istället.

Det blir att skicka paketet med posten och eftersom vi inte kunde åka ner i maj då systerdottern fyllde år skickar vi båda paketen nu i september.

Gabriel ska få ett spel till sin Switch och Eden ska få en ryggsäck som jag fick av min moster nÄr jag var liten. Eden älskade min barbiedocka och mina kastisar som hon fick förra året så det blir repris. Ryggsäcken är en koala som ser ut som en koalabäbis när man har den på sig. Jag tror att hon kommer att gilla den. Spelet kom med posten från Amazon igår så jag fixade paketet under lunchen idag.

Jag gjorde även färdigt min kefir annons till zero waste affären, lade över kefirgryn till Audrey och skrev ut receptet.

Lennys tjejkompis ringde från optikern under morgonen och berättade att mina glasögon var färdiga.

Efter jobbet packade jag väskan med paketet, gryn, recept och glasburkar.
Posten var först, det visade sig att posten i Taverny har öppet mellan 9:00 och 12:00 från måndag, tisdag, torsdag och fredag. Så det var ju ingen idé att gå dit så jag gick till zero waste affären istället.

Audrey blev jätteglad för grynen och glasburkarna! Hon lovade att sätta upp min annons.
Jag handlade lite saker jag behövde och vi snackade lite om kefir.

Sen gick jag till optikern / glasögonaffären för att hämta mina nya glasögon.
Glasen är de bästa jag någonsin haft och bågarna är väldigt bekväma.
De berättade att min försäkring hade tagit hand om hela kostnaden.
Det visade sig efter ett par minuter att Lennys tjejkompisar hade gett mig 70€ i rabatt för att jag inte skulle behöva betala något.
Visst var det en fin gest? Jag tänkte fixa en liten present till dem för de behövde inte alls ge mig rabatt!
Kanske vill de ha kefir gryn? 😆

Imorgon ska vi till posten som ligger på andra sidan av Taverny för att posta paketet till barnen och sen ska vi hämta grönsakskorgen på getfarmen och ge dom tomma glasflaskor. Sen blir det nog lite trädgårdsarbete. Matthias klippte gräset igår.

Imorgon eftermiddag ska vi på cykeltur med Papy Maurice.
Idag är det den 4:e så ni får en liten fyra att kika på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar