torsdag, september 10, 2020

Solen skiner och sinnet lättar

Idag skiner solen igen, men det är svalt och skönt. Jag passar på att hänga ut tvätten för det finns inget bättre (i detta sammanhang) än att låta tvätten torka ute, även om hundskrället lägger sina morgon pluttar precis under tvättlinan... 😠

Jag har fortfarande svårt att få bukt med tröttheten men sinnet känns lättare och jag är glad och då är ju nästan halva jobbet gjort.

Min vattenmelon disksvamp är nästan färdig, Jag broderar kärnor och ska försöka att virka ihop hela härligheten imorgon. Jag håller på att lära mig nya maskor också, popkorn maskor ska jag prova härnäst.

Jag var inne hos Sebastian och läste om hans halsdukskit från We Are Knitters.
Jag har sett deras reklam på Instagram tidigare men inte tänkt så mycket på det men efter att ha läst Sebastians inlägg gick jag in och kollade på deras hemsida.
Det finns en massa roliga projekt för den som gillar handarbete, både för nybörjare och stick- och virkexperter.
Det verkar som om de levererar till de flesta länder! Hoppa in och kolla vetja! 😉
Jag har alltid haft lust att virka en sjal med fransar och en beanie så det kanske blir av nu?

På jobbet rullar det på, det har varit så stressigt de senaste tre veckorna för vi skulle ha ett LiveEvent och tekniskt sett låg vi väldigt efter. Men vem fasen påbörjar ett projekt i slutet på juli med en deadline i mitten på september när 80% av Frankrike är på semester hela augusti? Det visade sig att LiveEventet inte skulle kunna bli ett LiveEvent utan ett ReplayEvent istället... På grund av tekniska svårigheter... 😏 Tillåt mig småle...
Det verkar inte som om vi kan börja jobba på kontoret i oktober heller. Å andra sidan så kan ju ingen förespå någonting... Leitmotiv för hösten är väl "wait and see"...

Vad kan jag bjuda på för bild ikväll tro? En vattenmelonbit kanske?
Eller som Baby sa: I carried a watermelon...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar