tisdag, september 15, 2020

Skitgubbe

Igår fick vi reda på att en av Matthias kollegor hade varit på jobbet förra veckan trots att han hade förkylningssymptom och nu är han ett misstänkt COVID-19 fall. I nuläget vet vi inte mer men vi kan ju inte ta några risker så att det blir till att hålla sig hemma tills skitgubben har testat sig.

Jag har informerat mitt jobb om möjligheten att jag uteblir på fredag. Vi skulle egentligen träffas hela gänget men Rachids dotters skolklass har stängts pga av ett fall och Soline träffade en kompis som hade blivit smittad på sitt jobb så de uteblir också.
Av de 7 små projektledarna återstår bara 3 för en av oss sitter fast i Portugal tills på lördag. En riktig Agatha Christie novell...

Jag blir så förbannat trött på sånt här ansvarslöst beteende! Vi traskar omkring med ansiktsmask, vi spritar händer, vi håller avstånd och tänker på hur vi uppträder bland människor och så går ett sånt här nöt till jobbet när han inte mår bra?! Vad fasen (för att inte svära)!

Vi skulle egentligen träffa lite kompisar till helgen men det verkar ju också vara i farozonen om inte vi får reda på att kollegan inte var sjuk i COVID utan "bara" förkyld!

Tills dess är jag lite lagom franskt sur.
Inte för att jag inte kan åka till jobbet eller för att kvällen med kompisarna måste skjutas på framtiden, men för att jag kanske har smittat andra utan att veta om det! Gubbjäkel säger jag bara!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar