tisdag, september 29, 2020

Slutet på tråden

Jobbdagen har varit en enda lång plåga idag. Efter vad som känns som 300 års förhandling om vem som betalar vad och hur budgeten ska delas mellan de olika avdelningarna så skickade jag äntligen in licens deklarationen, med allt och i detalj.

Skönt tänkte jag, nu är det äntligen över för i år! Men näe du, precis innan jag skulle bryta för lunch fick jag ett meddelande där det stod, "Tack för informationen angående licens deklarationen, men du har inte fyllt i det uppdaterade formuläret".

Det tog f*nimig eld i peruken men jag brukar alltid djupandas eller räkna till 522 000 innan jag svarar så jag lät det bero till efter lunch.

Jag har 42 delbolag som jag deklarerar för, det är tusentals licenser och bara tanken på att behöva göra om allt gav mig nästan eksem!

En promenad till snabbköpet och en lunch med Papy Maurice senare tog jag tag i mejlet.
Naturligtvis är det inte den stackars kollegans fel att inte jag har fått rätt formulär men jag hade väldigt stor lust att läsa lusen av hen alternativt sparka hen väldigt hårt på smalbenet.

Våld löser i stort sett aldrig något så jag skrev ett litet halv trevligt mejl där jag undrade om hen möjligtvis skojade och om så inte var fallet skulle hen kunna detaljera vad som hade uppdaterats i det uppdaterade formuläret.
Sen var det bara till att sätta igång och göra om alltihop, licens efter licens och delbolag efter delbolag.
Det tog mig hela eftermiddagen och jag var sur som en citron!

Nu är det iallafall gjort, igen, och ve den som kommer med något nytt under armen. Den kan packa ihop direkt och börja att föda upp bladlöss eller hänge sig åt någon annan kittlande aktivitet!

Hela processen är mycket gammaldags och tidsödande, jag förstår inte alls varför vi måste deklarera eftersom företaget vi hyr licenserna ifrån kan se vår förbrukning i realtid. Men, men, det är inte jag som bestämmer så då får man göra som det är bestämt. Förhoppningsvis kommer det att ändras inom en snar framtid.

God nyhet, jag har kommit till slutet på tråden på mössan jag stickar. Nu ska den bara sys ihop och tjoff så har jag en ny vintermössa.
Jag tänkte avsluta projektet imorgon eftersom jag är lite stissig ikväll, det vore ju synd att sabba allting bara för att man inte är helt fokuserad. N'est-ce pas?

Dagens bild blir från ett urbex äventyr i somras.
"Lita aldrig på någon" det känns lite så idag! 😡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar