söndag, september 06, 2020

Fullmatad helg

Det känns som om den här helgen har varat i en hel vecka minst, så mycket har vi hunnit med!
Igår morse så åkte vi först till posten för att få iväg paketet till Gabriel och Eden. Sen bar det av till getfarmen där jag lämnade av 8 glasflaskor, köpte två små getostar och hämtade veckans grönsakslåda.

Efter det åkte vi hem och jag gjorde en ratatouille av alla fina ekologiska grönsaker från veckans och förra veckans låda.
Ratatouille är smaskigt men det tar en jäkla tid och vad man skräpar ner i köket! 😄

Papy Maurice skulle komma och "hämta" oss för en cykeltur klockan 14:00, min ratatouille blev färdig vid 13:15-tiden så vi hade precis tid att äta lunch. Naturligtvis var Papy Maurice tidig så han fick vänta lite.

Vi körde en runda på 1,5 mil i skogen. Eftersom Matthias cyklade först blev det en hel del uppförsbackar. Han körde nästan slut på sin pappa bara genom att cykla upp till skogen.
Men Maurice hängde i och var inte långt efter! Det blev en skön tur och jag har en fin träningsvärk i axlarna och ont i häcken men det känns bra att verkligen få flåsa lite. Jag tänkte löpträna imorgon på lunchen om det inte blir för varmt, jag behöver röra lite på mig för att må bra!

Efter cykelturen var vi all ganska slut som artist så det blev ett par avsnitt av Walking Dead innan vi åkte och handlade det som fattades i kylskåpet.

Idag har vi varit på urbex äventyr i två städer och inte mindre än 4 ställen. Ett övergivet tågstall, ett ålderdomshem, en utomhus simbassäng och till sist en skjutbana. Vi skulle också ha besökt ett övergivet fängelse men det visade sig att murarna var 15m höga i runda slängar så vi körde bara förbi, men vi fick oss ett gott skratt!

Nu blir det sängen för att ta igen oss lite!

Bilden kommer från ett övergivet sjukhus vi besökte i juli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar