fredag, september 25, 2020

Helg & vila

Äntligen fredag! Den här veckan har varit ovanligt lång och lite besvärlig så jag välkomnar fredagen och helgen med öppna armar.

Det ska bli skönt att kunna koppla av hjärnkontoret efter flera dagar med en massa budget trubbel.

Jag ska fortsätta med mitt stickprojekt tänkte jag. En mössa ska det bli mina damer och herrar, lagom till kylan kommer, förhoppningsvis.

Utöver handarbete ska jag börja att titta på kök. Renoveringen vi gör innebär att köket som idag är opraktiskt, gammalmodigt och brunt kommer att bytas ut. Det är ett kök av en fransk och ganska dyr tillverkare men så illa tänkt. Höga, djupa skåp utan hyllor, så har du inte 35 stycken 30 cm höga vaser att ställa in förlorar man mycket plats. Allt måste staplas och man riskerar ett porslins ras vid varje lucköppning.

Isoleringen täcker två väggar i köket så skåpen måste ner oavsett. Det inbyggda kylskåpet är redan avklätt.
Det kommer med (nästan) all säkerhet att bli ett IKEA kök, men jag vet inte riktigt vad jag vill ha som skåp eller i vilken ordning de ska sättas. Först måste jag mäta och göra en ritning, sen får vi möblera! 
Jag har aldrig haft lyxen att kunna välja tidigare! 😊

Det kommer en person från ett företag som installerar varmvattenberedare och tittar på hur ett eventuellt byte kan göras. Företaget jag pratade med först gör bara kostnadsförslag per telefon, det tycker inte jag är särskilt seriöst. Företaget jag ringde idag är både trevliga och kunde komma redan imorgon klockan 11:00. Papy Maurice har anlitat detta företaget tidigare och de har goda referenser på internet.

Vad larmet anbelangar har vi inte hört av det sedan i måndags, väldigt uppskattat av Lennys hjärta och mina öron.

Hinner jag med att läsa lite också kommer detta att bli en hel lyckad helg! Som ni ser har jag inte några högre krav den här veckan!

Dagens bild blir på stickprojektet, inte så illa för en ringrostig stickare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar