tisdag, januari 24, 2017

En vanlig vardag

Jag hade ett besök inbokat med min optiker i kväll. Efter synundersökningen (de gör alltid om allt även om ögonläkaren är den som egentligen ska fixa alla undersökningar) satte jag in linserna och valde bågar.
Det blev inte "Sverige" bågarna, de var lite för kantiga, jag valde ett par som är av samma tillverkare som jag redan har. De är fransk tillverkade, precis som glasen och precis som mina linser. Även om det kanske blir lite dyrare tycker jag att det är viktigt att gynna den "inhemska" marknaden.

Imorgon ska jag tillbaka till La Défense igen för att jobba med Richard Parker. Hoppas att vi kan börja planera genomförandet av projektet, men det beror på vad som bestämdes ikväll på ledningsgruppens januari möte.

Dagens bild är från kvarteret där min optiker ligger. Man har uppfört en mycket intressant byggnad där. Jag tror att det är en rysk ortodox kyrka. Rutorna är rena så de fungerar mycket bra som speglar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar