lördag, januari 28, 2017

Min födelsedag

Då var det dags igen... Födelsedag, min 43:e! Herregud, var tar tiden vägen?
Födelsedag eller inte, badrummet skulle bli färdigt idag så vi pallrade oss iväg till Castorama vid 10-tiden för att köpa en kran.

Efter det skulle min kompis My och jag in till Paris för att gå på hammam men det fanns inga platser kvar så vi tog en tur på "sta'n".
Det var ganska fint väder och dessutom sammanföll det kinesiska nyåret med min födelsedag i år så det var en del asiatiska dekorationer uppsatta och säkert en del animationer men vi såg inga...

Jag letade efter 43:or hela dagen utan att hitta någon trevlig. Det tog ända till slutet på dagen innan jag hittade "min" 43:a! På 43 rue Oberkampf hittade jag lyckan!

När jag kom hem gjorde jag en asiatisk linsgryta. Den blev verkligen god och då menar jag verkligen, fantastiskt god!
Jag använde lite mer kokosmjölk än angivet i receptet och så tog jag ett kina äpple istället. Det är lite mer som ett päron än ett äpple.

Matthias hade köpt en flaska champagne rosé. Vi har bestämt att vi inte ska ge varann presenter.
Vi har ju ett hus att renovera och vi behöver egentligen ingenting. Men att avnjuta en riktigt god flaska champagne är den ultimata presenten för mig.

En fin födelsedag men allt som räknas: Familj, vänner, god mat och champagne!
Nu blir det snart sängen, för första gången som 43-åring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar