torsdag, januari 05, 2017

Lunchutflykt & julklappsmagnet

Jag tog tag i julklappsjakten till min kollega under min lunch idag.
Henning Mankells "Italienska Skor" berörde mig mycket när jag läste den och den är en av mina favorit böcker. Jag köpte den i översättning på franska till kollegan, hoppas att han inte har läst den.
Det blev en ful-magnet också, den chickaste av alla ful-magneter jag kunde hitta, men ändå... 😐
Jag har lagt lite hembakade pepparkakor i en cellofan påse med ett tvinnat snöre runt, det blev jättefint!

Jag var lite lat och ville inte vara borta från jobbet för länge så det blev Montparnasse. Inte mina favorit kvarter men på hyfsat avstånd från jobbet, som inte ligger i La Défense längre utan söder om Paris i Châtillon.

Imorgon är det épiphanie eller trettondagen och jag hoppas på att få en "fève" (liten billig figur i porslin som man lägger i varje galette) i min galette de roi. Då blir man kung eller drottning.
Jag har ätit minst en bit galette de roi per år i 21 år och ta mig fasiken har jag aldrig fått den där jäkla grejen! Aldrig blivit reine aldrig fått kronan! Jag riktigt känner det på mig, det är MIN tur nu!

Bilden är från rue de Rennes som går i en rak linje till (eller från) La Tour Montparnasse. Jag har en kompis som säger att den finaste utsikten har man från Tour Montparnasse, för då ser man inte skiten (i.e. Tour Montparnasse)! 😂



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar