fredag, januari 20, 2017

Tåg eller inte

Imorse när klockan ringde prick 6:00 tittade jag på min telefon innan jag steg ur sängen. Jag hade fått en uppdatering om tågtrafiken: det gick inga tåg på min linje och inte fanns det någon ytterligare information som sa när tågen skulle börja gå igen så jag satte klockan på 7:00.
Klockan 7:00 var det samma visa så jag satte klockan på 8:00 och tänkte jobba hemifrån på förmiddagen och åka till jobbet lite senare eftersom jag hade en demo på eftermiddagen.

Men tågen började att gå vi 9:00 så det var bara till att pallra sig ut och gå till stationen. Väl där fick jag vänta i 10 minuter extra och då kunde jag inte motstå att knäppa en bild. Ljuset var fint och jag gillar stationen. Den långa typen på bilden är jag!

Det har inte hänt sådär mycket mer... Min kimchi bubblar och fermenterar, imorgon ska den in i kylskåpet för ytterligare fem dagar, sen är den klar!
Jag ska in till Paris för att träffa en kompis som är på besök från Stockholm. Vi har inte setts på ett tag så det ska bli roligt. Badrummet kommer nog att bli färdigt imorgon också. Handdukstorken kommer att levereras under morgonen så jag hoppas att junior och senior sätter upp den när duschkabinen är uppe. Sen vill jag ta en dusch!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar