söndag, januari 15, 2017

Liv i luckan

Idag har det varit kallt igen, fortfarande ingen snö men frost och fastfrusna fågelfrön, men imorse tyckte till och med Herr (eller fru) Rödhake att det gick bra att äta iallafall.
Det blev nästan trafikstockning på fågelbordet med alla blåmesar och talgoxar!
Detta har jag saknat, att titta på småfåglar... Herregud, det låter ju som om jag är hundratre år... Men fina är dom iallafall!

Jag satte min första kimchi idag också. Det ska bli spännande att se hur den blir. Starkt blir det iallafall, det brände på fingrarna efter chilin. Nu ska den bara stå och bli smarrig i några dagar innan den ska in i kylskåpet i 5 dagar. Jag tycker inte den ser lika sexig ut som Jenny Neikells men det är ju min första...

Annars?  Ja, inte hade jag tid till att göra en Maräng och citron paj som Monsieur hade beställt, men det stod mellan paj eller kyckling i ugn och ja, middag är ju lite bättre än efterrätt.

Fastän vi har hunnit med en massa saker så har det varit ganska lugnt.
Tur är väl det för veckan kommer att bli lång och ganska jobbig.

Idag blir det ett bildmedley på kimchi debuten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar