söndag, januari 08, 2017

Lat söndag i förorten

Vi skulle iväg och köpa lite olika prylar på byggvaruhuset till det nya badrummet med svärfar imorse men Herrn i huset mår inge bra så nu ligger han inbäddad i en filt på soffan, det har han gjort i stort sett hela dagen. Hunden snarkar inbäddad som en kåldolme i sin korg och jag tittar på Robin Hood med Russel Crowe och dricker te.

Julen är nedlagd i de nya plastboxarna som inhandlades på IKEA förra veckan. Nu måste vi bara hitta ett bra förvaringssystem i källaren. Men vad mörkt det blev i huset, och trist... Fick tända en massa värmeljus istället.
Annars har det inte varit många knop i familjen i dag. Jag har lagat lunch sen har vi mest legat och tittat på France 5. De sänder mycket fina dokumentärer.

Lenny och jag var iallafall ute på promenad innan lunch. Resultatet blev dagens bild plus en Golden Retriever och en Rottweiler utskällda efter noter. När vi träffade den tredje hunden (en stor jäkel den också) hade Lenny hittat en boll (efter mina mycket precisa instruktioner, ibland undrar jag om stackar'n ser någonting...) och skälla med en boll i käften går inte...
Dessutom är vilken boll som helst i världen viktigare en vilken annan hund som helst i världen.

Jag tycker att dagens bild får symbolisera att vi går mot ljusare tider!

Förresten, Matthias och jag delande på en Galette du Roi igår, gissa vem som fick "bönan"? Inte var det jag kan jag ju avslöja då!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar