tisdag, januari 17, 2017

Polarkyla & Kick-off

Världen var högst djupfryst idag! "Polarkylan slår sina klor i Frankrike" säger damen högtidligt på vädret på TF1. Det ska bli runt -5°C med ganska kraftig vind den här veckan och det är kallt, iallafall på de här breddgraderna.
Gemene man är inte utrustad för såna temperaturer. Man rotar fram dunkappor som var omoderna redan på åttiotalet och sveper in sig själv, barn och hundar i de mest fantasifulla kreationer! Skit i la chic à la parisienne, här gäller det att överleva 5 minuters promenaden till metron!

Jag hade bara ett enda möte idag, klockan 17:30! En kick-off på ett flerårigt program som spänner över alla länder där företaget jag jobbar på har ett kontor. Jag ska jobba på en del av detta programmet och det ska verkligen bli jätteroligt.

Jag ska jobba med två andra killar varav en är en engelsman och heter Parker. Varje gång jag pratar med honom får jag en sån oemotståndlig lust att kalla honom för Richard Parker (han heter inte Richard) som tigern i Berättelsen om Pi. Dessutom vill jag helst använda en indisk accent också.

Jag kom hem vid 21:45 tiden så det är redan läggdags för mig. Jag sa ju att veckan skulle bli ansträngande...

Som jag sa, det var djupfryst imorse, men fint är det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar