fredag, januari 13, 2017

Fredag & Louvren

Tack gode Gud för helgen! Jag vet inte vad som har hänt den här veckan men fy skôven vad lång den har varit!
Idag är det fredag och vi kommer att vara lediga i två hela dagar!
Jag älskar mitt jobb men jag har sovit ganska illa den här veckan och då blir allt så satans mycket jobbigare.

Det var stormvarning igår kväll och jäklar vad det blåste. Vi har en stor gran på framsidan av tomten och jag låg vaken ganska länge och lyssnade på vinden och om det inte knakade lite... Som om det skulle göra någon skillnad att jag låg vaken eller inte?

Matthias väntade på att snön skulle falla, ett par centimeter var utlovade men det kom i stort sett 7 flingor vid 6-tiden i morse. Jag skulle snarare likna det vid ett svårt fall av mjäll än en snöstorm.

När jag gick till jobbet syntes det knappt några spår av stormen. Lite mindre grenar som hade slitits av men det var det hela.

Under lunchen idag var jag "tvungen" att åka tillbaka till K-mart för jag upptäckte att jag hade fått med mig en chili pasta och inte chili pulver i euforin som infall sig igår när jag väl hittade gochugarun. Men väl där fanns det inget gochugaru pulver, så jag köpte salladskålen till kimchin och en påse panko för att kanske göra något friterat. Vi får se...

Hittills har jag lyckats med att prova ett nytt recept i veckan.
Det har blivit en del linser den senaste tiden, jag älskar linser, men det blir ju en del gaser och det kan ju bli lite obehagligt! Ha ha!
Matthias har uttryckt en önskan om att jag ska prova ett nytt kakrecept i veckan också. Tänkte börja på söndag med en mandarinkaka... Får se om det funkar!
Till middag imorgon blir det en gammal goding: ungersk tomatsoppa med klimp.

När jag ändå var vi Palais Royal och Louvren så kunde jag inte motstå att låta en av pyramiderna bli dagens bild.
Har ni sett repen för att hålla reda på alla människor?! Idag var det däremot relativt lugnt och soligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar