lördag, januari 21, 2017

Parisbesök

Idag åkte jag in till Paris för att träffa en av mina närmaste vänner som var på besök från Stockholm.
Vi träffades 2010 genom våra bloggar när hon bodde i Paris och sedan dess har vi hållit kontakten och träffas allt som oftast, antingen i Paris eller i Stockholm.

Innan jag åkte in till "stan" tog jag emot leveransen av handdukstorken som nu sitter på väggen i vårt nästan helt färdiga badrum! Det blev SÅ snyggt!

När jag hade träffat min kompis började vi gå mot Operan och Palais Royal. Det var så fint väder så det gick liksom inte att ta metron med gott samvete.
Det blev en god lunch på ett brasserie vid Operan, en kaffe på Starbucks och sen gick vi genom Passage Choiseul. Det finns en massa "passages" i Paris och de är väl värda ett besök.
Efter passagen gick vi till en japansk affär där vi inte köpte något. Jag hittade wasabi sesamfrön, men det måste ha gått inflation på wasabi sesamfrön för en liten taskig plastflaska kostar nästan 7€ nu! Ockerpriser!
Sen blev det Le Marais och mer flanerande. Men herrejäklar vad mycket folk det är i Marais. Man blir ju galen, kommer ingen vart, dessutom är rean i full gång!

Jag gillar verkligen Paris men jag är glad att jag bor i förorten! En riktig lantis.
Bilden är tagen från Alexandre III bron med Eiffeltornet i ryggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar