onsdag, januari 11, 2017

Surgurka

Tänk att man kan bli så jäkla arg ibland! Jag gillar inte att bli arg och jag tycker att det är så jobbigt att vara arg så det går oftast över ganska snabbt!

Nu har detta nödvändigtvis inget att göra med mitt behärskande (heter det så?) av det franska språket utan mer på grund av mitt sätt att uttrycka mig på.
Jag glömmer ibland, ok ganska ofta, av att avsluta mina meningar och då blir den jag talar med hängande utan fortsättning. Jag tror att det har att göra med att min hjärna redan är färdig med meningen och att den har flugit vidare.

Personen jag pratar med kan då bli frustrerad och jag blir otålig eftersom hen inte fattar!

Vi flög i luven på varann här hemma igår och när jag blir arg är det bäst att jag får lugna ner mig i mitt hörn. Man kan slänga ur sig så fantastiskt mycket dumma saker när man är arg och det är så fruktansvärt onödigt och kontraproduktivt!
Som tur är kan vi diskutera sakligt och det är inte alltid samma person som lägger fram förslaget om vapenvila.
Nu är konflikten löst och vi vet vad vi bör göra för att undvika att flyga i luven på varann om detta igen.

Jag försöker att inte bli arg eller irriterad och det fungerar för det mesta, men när man är trött så kan det bli dumt.

Annars, jaa, jag har ynnesten att jobba hemifrån en dag i veckan och det är vanligtvis på onsdagar. Då brukar Lenny och jag passa på att gå en promenad under lunchen. Idag blev det ingen promenad för att jag hade en schemalagd virtuell lunch med mina kollegor som jag har gått en mindfullness kurs med. Vi sysslar med något som heter Co-development en gång i månaden. Det är i stort sett en grupp av personer (alla måste veta vad det handlar om annars kan det lätt bli lite AA möte över det hela) som träffas, var och en lägger fram ett problem och problemet som ska behandlas under mötet röstas fram.
Det kan vara vad som helst men ska börja med "Comment puis-je..."
(Hur kan jag...). Det är inte på något sätt professionella åsikter utan mer att var och en sätter sig in i problemet och funderar på hur man själv skulle kunna lösa situationen. Det är mycket lärorikt, både på ett professionellt och ett personligt plan.
Jag skulle kunna beskriva ett sådant möte om intresse finns!

Hur som helst att jobba hemifrån är verkligen en fördel för mig eftersom jag har ungefär 3 timmars resväg per dag. Dessutom får jag hänga med världens bästa hundskrälle!
Inte nog med att han är smart, han är söt också. Synd att han inte dammar eller dammsuger (å andra sidan tror jag att det är för att han är lat) annars vore han perfekt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar