torsdag, januari 26, 2017

Trött i mössan

Imorse när jag stod och skulle smörja in ansiktet kom jag på mig själv med att klämma ut en klick tandkräm på fingret! Jag undrar om jag inte skulle behöva lite semester, ja, det är ju det eller en släng av Alzheimers...

Sen fick jag åka "le train du bonheur" (lyckotåget) som vår lokförare / tågchaffis sa. Han hälsade alla välkomna ombord och önskade oss en trevlig dag, "vi ankommer till Gare du Nord cirka 8:23..."
Trevligt om jag ska vara ärlig.

Jag var i La Défense idag också, så jag passade på att äta lunch med andra fd kollegor. "Papa", Fred och Lolo. Som vanligt hade vi roligt!

Det var nog den kallaste dagen idag, -9°C imorse när jag stod och klämde på tandkrämstuben. En av fontänerna i La Défense hade delvis frusit, det är därifrån som dagens bild kommer.

Imorgon ska vi fira tre födelsedagar på jobbet, Slim, Julie och jag är nämligen födda samma datum, men inte samma år (även om Slim tycker att åldersskillnaden är tämligen liten, "bara" 10 år...).

Vi tar alla med oss något ätbart som vi bjuder arbetskompisarna på.
Jag har gjort fruktsallad, Julie har gjort en kaka som tydligen har gått sönder (Facebook uppdatering) och Slim gör en limekaka och citron madeleines.
Sen går vi och köper lite juice och säkert lite annat smått och gott.
Ska bli roligt, detta är tredje året som vi "firar" tillsammans!

Nu blir det sängen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar