onsdag, januari 25, 2017

Lunch med en kär vän

Idag kunde vi äntligen äta lunch Joëlle och jag!
Joëlle är en av mina tidigare kollegor från ett av mina tidigare jobb men som jag umgås med utanför jobbet.
När man flyttar till ett nytt land eller kanske ny stad så blir de första vännerna ofta de som man jobbar ihop med, iallafall med lite tur.
Nästan alla mina vänner i Frankrike är tidigare kollegor.

Joëlle och jag har känt varann i 6 år, hon går i pension i maj så vi kommer inte att ses mer på jobbet men hon bor knappt 5 minuter i bil från där vi bor så det borde inte göra någon större skillnad.
Vi skrattar alltid när vi är tillsammans, även när det mesta är skit. Hon har ett sånt smittande skratt att man blir alldeles bubblig inuti.
Hon ska ut och resa för hennes dotter ska gifta sig i utlandet men när hon kommer tillbaka ska vi äta middag hemma hos oss!

Annars har det mest varit kallt och fuktigt idag. Plus att jag blev lite arg också. Men det gick över ganska fort.

Joëlle och jag hade på oss våra finaste kängor så det var vi ju tvungna att föreviga på dagens bild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar