tisdag, januari 03, 2017

Brassaï väder och fokus 2017

I morse när jag gick till jobbet vid 6:45 snåret (det borde vara straffbart att behöva dra sig upp så tidigt!) var det dimmigt, fuktigt och riktigt Brassaï väder!
Gyula Halász var en ungersk fotograf känd under sin signatur Brassaï.
Han blev känd med boken "Paris de nuit" i mitten av 1930-talet. Min mammas syster (hon gillar inte när jag säger moster) gav mig den boken strax efter att jag hade flyttat till Paris, och den är ett mästerverk!

Och så då har jag funderat klart på vad jag ska försöka att fokusera på under 2017.

2016 var ett år då det hände extra mycket i mitt liv, vi köpte hus, Jag tränade hårt i 12 veckor eftersom jag sprang min första halvmaraton, min första maraton, vi cyklade från Rennes i Bretagne till Trosly-Breuil i l'Oise, cirkus 450km över en helg och sen bilade vi till Varberg. Jag har dragits med en enorm trötthet sen maraton i april och jag vill inte ha det så i år igen!


Jag vill ha lite mer lugn och ro!


1. Bli bättre p
å att ta hand om mig själv och lyssna på min kropp


2. Ta tag i mina morgon rutiner; dricka det där citronvattnet som jag vet är bra för mig, gå upp lite tidigare för att meditera 15 minuter (detta vet jag inte om jag klarar... 05:45 är förbaskat tidigt!)

3. Prova minst ett nytt recept per vecka; planera måltider veckovis

4. Träna tre dagar i veckan utan att slita ut sig; löpning med fokus på teknik, cykling och simning. Jag skulle vilja lära mig crawla "på riktigt"

5. Dra ner på socker och gluten och dra ner drastiskt på halvfabrikat

6. Fotografera mera

Jag ska försöka mig på en utmaning i januari också, köpstopp på kläder och skor. Hela garderoben är ju full av kläder som jag knappt använder, men det ska det bli ändring på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar