lördag, januari 14, 2017

Sol i sinne

Vi vaknade upp till en underbart solig men kall dag! En liten rödhake kom och skulle snaska på frön som jag har serverat på fågelbordet men fröna hade ju frusit fast i varann så det blev inget snaskande där. Jag gick ut och la fram lite nya frön ovanpå men den där rackarns fågeln har minsann inte kommit tillbaka än! Jag har inte sett den på hela dagen.

Svärfar var här och borrade för att sätta fast toaletten i det nya badrummet på första våningen och nu är det klart! Hurra jag behöver inte längre stappla ner för trappan mitt i natten eller på morgonkvisten för att gå på toa!

Vi passade på att lämna tillbaka överblivet kakel och klister för 73€ på byggvaruhuset i eftermiddags. Vi behövde köpa annat klister och lite grejor för att sätta fast duschen. Sen skulle vi titta på kran till duschen med termostat och j-vlar vad dyra dom är!
När man handlar på Auchan (en stor matbutik i stil med ICA Maxi eller CityGross) får man rabattkuponger på baksidan av kvittona.

Jag brukade alltid slänga mina kvitton men sen vi köpte vårt hus sparar jag kvittona för man får 15% rabatt på en utvald vara på Castorama, byggvaruhuset där vi handlar det mesta till badrummet, eller på Truffaut, där vi kan köpa blommor, fågelfrön, hundmat osv.
Som vi brukade skratta åt alla som sparade rabattkuponger, nu är jag minsann likadan!
Jag klippte till mina kuponger imorse och tur var väl det för när vi var på Castorama fanns det ett erbjudande på en duschkran! Hurra! Precis vad vi ville ha! Jag har blivit en riktig kupongkärring!

Det snöade lite vid 11-tiden men inget som ligger kvar. Jag tog en promenad för att gå till boulangeriet och köpa två baguetter och en sväng till den lokala affären för att handla lunch. Jag tog samma väg som jag tar när jag går till jobbet varje dag, den går utmed järnvägen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar