fredag, januari 06, 2017

Épiphanie

Så blev det någon "fève" frågar ni? Ha, är det enda jag kan svara då! Så fasen heller!
Galetten var ganska god, men tyvärr är jag ingen älskare av varken Galette de roi, croissanter eller pains au chocolat.
Det kanske blir någon bit mer i år, vi brukar äta med Matthias föräldrar och hans syster med familj. Jag har fortfarande chans på fèven!!

Kollegan som jag hade köpt julklappen till blev jätteglad, särskilt för magneten. 😊
Jag fick en tesil i form av en badanka som flyter i koppen. Kanske inte riktigt min stil men den var mycket söt och framförallt användbar!

Imorgon ska jag packa ner julen, granen slokar rejält julgransfot med vatten till trots. Det enda som jag kommer att sakna är ljusen i granen och min morfars adventsljusstake som lyser så fint i mörkret.
Kanske måste ta en tur till IKEA för att hitta en fin lampa... Matthias kommer att bli överlycklig. Kanske räcker det med att ta en tur till Castorama istället. De har en del snygga grejor också.

Fransmännen är inga mästare på ljus eller lampor, dessutom är ju elektricitet dyrt här så är man inte i rummet ska det vara släckt. I vårt hus i stora rummet finns inte ett enda uttag i taket och taket är helgjuten betong! Då blir man glad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar