fredag, mars 10, 2017

95-års kalas

Idag har jag träffat mammas alla kusiner på moster Sveas 95-års kalas.
Det är så sällan som vi träffas alla tillsammans och det var verkligen roligt.
Många roliga minnen som delades och vi skrattade mycket. Det vore roligt att kunna träffas HELA tjocka släkten, men det finns nog inget ställe som är stort nog, om vi inte hyr Friends Arena då.

Annars har jag varit ute "på stan" och tittat lite, Mattias Kristianssons nya kokbok slank ner i väskan. Jag tänkte laga lite mat till mamma medan jag är hemma i Borås.

Jag var och frossade i alla vego produkter som finns i snabbköpet, säger man snabbköpet nu för tiden förresten?
Det finns ju ALLT! Imorgon ska vi (läs jag) fixa lördagsmys med vegetariska tacos/tortillas.

Jag lämnade hunden i Paris men där mamma bor har en liten tjock skata flyttat in. Han bor på grannens lampa där han sitter och kurar. Jag såg den ute på Gågatan när han pickade i sig pommes frites, det är väl därför den är så nedrans tjock, helt klotrund.

När grannen hade lagt ut staniolpapper för att skrämma bort honom byggde han ett litet bo och tyckte det var jättemysigt.

Jag tänkte gå ner och fixa en kir och titta till skatan.
Vilka fantastiska lägesrapporter det blir från Sverige! Det blir nog bättre imorgon, låt oss hoppas det!

Bilden är på en av Borås stoltheters emblem, min morfars favorit fotbollslag Norrby IF! Det var i deras klubbstuga som 95-års partyt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar